W ramach zadania 1 w celu poprawy dostępności Akademii Nauk Stosowanych Stefana Batorego usprawnienie obejmie strukturę organizacyjną poprzez działania organizacyjne na rzecz wsparcia osób z niepełnosprawnościami.
Działania pozwolą na zniwelowanie barier w procesie rekrutacji i pobierania nauki przez OzN. Dostosujemy zasady komunikacji, działania informacyjne i procedury dla osób borykających się z różnego typu ograniczeniami. Przełamiemy nawyki i stereotypy działania oraz sprofesjonalizujemy sposób funkcjonowania Uczelni.
W ramach zadania 2 w celu poprawy dostępności Akademii Nauk Stosowanych Stefana Batorego modyfikacja obejmie architekturę poprzez niwelowanie barier architektonicznych w 3 budynkach administracyjno-dydaktycznych ANSB w Skierniewicach.
Zadanie będzie polegało na dostosowaniu zarówno budynków jak i infrastruktury sieciowo-sprzętowej tak, aby zniwelować bariery. Poczynione działania stworzą nowe dotychczas niedostępne dla OzN możliwości nauki i samodzielnego funkcjonowania na Uczelni. Usprawnimy swobodne i samodzielne poruszanie się na terenie Uczelni przez osoby niedowidzące, z dysfunkcjami ruchowymi i borykające się z różnego typu ograniczeniami.
W ramach zadania 3 w celu poprawy dostępności Akademii Nauk Stosowanych Stefana Batorego rozwój obejmie technologię wspierające poprzez zastosowanie technologii wspierających procesy dydaktyczne i administracyjne.
Uczelnia zapewni osobom z niepełnosprawnościami dostęp do przystosowanych systemów informatycznych, zakupi platformę AI (sztuczna inteligencja)- wirtualny asystent studenta/tki, który dostosowuje rodzaj komunikacji do potrzeb OzN. Zakupione sprzęty poprawią komfort słyszenia oraz jakość dźwięku osobom słabo słyszącym i niesłyszącym. Dzięki takim usprawnieniom jak infokioski, stanowiska komputerowe, pętle indukcyjne itp. OzN będą mogły angażować się w życie uczelni bez ograniczeń.
W ramach zadania 4 w celu poprawy dostępności Akademii Nauk Stosowanych Stefana Batorego ewolucja obejmie procedury poprzez opracowanie i dostosowanie procedur zapewniających dostępność uczelni.
Poprawa dostępności polegała będzie na modyfikacji obowiązujących zarządzeń, pism, dokumentów tak, aby podnieść jakość obsługi studenta w działach takich jak BOS, Biblioteka, Biuro Karier i wszelkich jednostkach zaangażowanych w obsługę studenta. Poczynione działania stworzą nowe dotychczas niedostępne dla OzN możliwości nauki oraz znacznie usprawnią samodzielne funkcjonowanie OzN na Uczelni.
W ramach zadania 5 w celu poprawy dostępności Akademii Nauk Stosowanych Stefana Batorego rozwój obejmie wsparcie edukacyjne poprzez wsparcie w zakresie dostosowania procesu edukacyjnego do indywidualnych potrzeb oraz rozwiązywania problemów dydaktycznych.
Zadanie polega na zapewnieniu wsparcia umożliwiającego realizację treningów dla studentów z różnymi typami niepełnosprawności. Działania w obrębie tego zadania pozwolą dostosować zasady realizacji zajęć z języków obcych dla OzN. Dzięki temu wdrożone zostaną rozwiązania stanowiące poprawę procesu edukacyjnego dla OzN.