Pedagogika
Kandydat

Pedagogika

Kolegium Społeczno-Ekonomiczne

Opis kierunku Moduły Programy Możliwości zatrudnienia Wykładowcy Atuty Opłaty Załączniki Aplikacja

Masz pytania?

Biuro Obsługi Studenta

telefon

+48 46 834 40 02

telefon

+48 46 834 40 09

Ikona poziom kształcenia

Poziom kształcenia:

Studia II stopnia

Ikona tryb studiów

Tryb studiów:

Stacjonarne, Niestacjonarne

Ikona czas trwania

Czas trwania:

2 lata (4 semestry)

Ikona dziedzina

Dziedzina:

nauki społeczne

Ikona dyscyplina naukowa

Dyscyplina naukowa:

pedagogika

Ikona tytuł zawodowy

Tytuł zawodowy:

Magister

Opis kierunku

Pedagogika to studia o profilu praktycznym dla tych, którzy chcą pogłębić wiedzę oraz umiejętności w zakresie analizy i interpretacji współczesnych zjawisk i procesów wychowawczych, edukacyjnych, opiekuńczych, resocjalizacyjnych, terapeutycznych oraz socjoterapeutycznych.

Kierunek ten stanowi profesjonalne przygotowanie do aktywności zawodowej w zakresie diagnozowania problemów i trudności wychowawczych oraz podejmowania wszechstronnych i profesjonalnych działań o charakterze opiekuńczo-wychowawczym, terapeutycznym, profilaktycznym, kompensacyjnym czy resocjalizacyjnym wobec dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych i starszych.

Kształcenie na kierunku pedagogika drugiego stopnia odbywa się zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. 2019, poz. 1450).

Studia są przeznaczone dla absolwentów studiów I stopnia na kierunku pedagogika. Po zakończeniu pełnego cyklu kształcenia na kierunku pedagogika (studia pierwszego i drugiego stopnia) absolwenci otrzymują kwalifikacje nauczycielskie do pracy w przedszkolach, szkołach oraz w placówkach systemu oświaty.

 

Na tym kierunku:

  • poznasz współczesne teorie dotyczące wychowania, opieki, uczenia się i nauczania, resocjalizacji, terapii pedagogicznej i profilaktyki
  • zdobędziesz zaawansowaną wiedzę teoretyczną na temat metodyki wykonywania zadań, procedur, norm i dobrych praktyk, stosowanych w wybranym obszarze działalności pedagogicznej
  • zapoznasz się z trendami rozwojowymi i dowiesz się jakie dylematy współczesnej cywilizacji wpływają na rozwój jednostek, grup i społeczeństw
  • nauczysz się dobierać i stosować właściwe metody i narzędzia w działalności naukowej oraz zawodowej, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne
  • dowiesz się jak prognozować i modelować złożone procesy społeczne oraz ich praktyczne skutki z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi
  • poznasz specyfikę głównych środowisk wychowawczych oraz zasady ich funkcjonowania
  • wykorzystasz zdobytą wiedzę teoretyczną w praktyce edukacyjnej poprzez udział w rozbudowanym module praktyk
Moduły do wyboru

Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z profilaktyką społeczną

Moduł ten jest przeznaczony dla osób, które chcą pogłębić umiejętności i kompetencje niezbędne do realizacji procesu diagnozowania sytuacji wychowawczych i opiekuńczych oraz do prowadzenia działań terapeutycznych, profilaktycznych, pomocowych i mediacyjnych w stosunku do jednostek, rodzin i grup społecznych, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej i nie są w stanie poradzić sobie same.

Po zakończeniu cyklu kształcenia absolwent jest przygotowany do organizowania i koordynowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach systemu oświaty (jako nauczyciel pedagog szkolny, wychowawca w świetlicy szkolnej), a także do pracy w  placówkach opiekuńczo-wychowawczych, w świetlicach środowiskowych, internatach, bursach, ośrodkach szkolno-wychowawczych, schroniskach dla nieletnich, domach pomocy społecznej oraz w innych instytucjach, fundacjach i organizacjach pozarządowych zajmujących się działalnością opiekuńczo-wychowawczą, profilaktyczną i kompensacyjną.

Pedagogika szkolna z edukacją medialną

Moduł ten jest przeznaczony dla osób, które chcą pogłębić umiejętności i kompetencje niezbędne do pracy z dziećmi i młodzieżą w charakterze nauczyciela pedagoga szkolnego specjalizującego się w problematyce wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, w tym: osoby gotowej do prowadzenia działań pedagogicznych i edukacyjnych w przestrzeni wirtualnej i medialnej bądź specjalisty w zakresie edukacji zdalnej i mediów w placówkach szkolnych, jak też pozaszkolnych: opiekuńczo-wychowawczych, administracyjnych czy kulturalno-oświatowych. Studenci uzyskują również wiedzę na temat zastosowań nowych technologii w pracy wychowawczej, edukacyjnej, resocjalizacyjnej czy diagnostyczno-terapeutycznej.

Terapia pedagogiczna z socjoterapią

Moduł ten jest przeznaczony dla osób, które chcą pogłębić umiejętności i kompetencje niezbędne do samodzielnego prowadzenia diagnozy i terapii dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, do organizowania różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wspierania rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.

Po zakończeniu cyklu kształcenia absolwent otrzyma kwalifikacje nauczyciela terapeuty epedagogicznego w przedszkolach, szkołach i placówkach systemu oświaty, będzie posiadał przygotowanie do wielowymiarowej pracy pedagogicznej  obejmującej: diagnozowanie zaburzeń u dzieci i młodzieży, projektowanie oraz prowadzeni programu pracy terapeutycznej z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,  uzyska także kwalifikacje do pracy w świetlicach środowiskowych i socjoterapeutycznych, w instytucjach profilaktyki społecznej, w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, ośrodkach pomocy rodzinie, organizacjach i instytucjach zajmujących się rozwiązywaniem problemów i trudności, a także planowaniem rozwiązań oraz realizacji działań naprawczych.

Pedagogika resocjalizacyjna z socjoterapią i profilaktyką społeczną

W obszarze tego modułu studenci uzyskują pogłębione umiejętności i kompetencje niezbędne do projektowania i realizowania działań profilaktycznych, resocjalizacyjnych i socjoterapeutycznych z dziećmi i młodzieżą niedostosowaną społecznie lub zagrożoną niedostosowaniem społecznym, a także z osobami dorosłym, które weszły w konflikt z prawem i z panującymi normami społecznymi, przejawiają zachowania o charakterze patologicznym czy są dotknięte wykluczeniem społecznym.

Absolwent jest przygotowany do analizy złożonych problemów wychowawczych, opiekuńczych, pomocowych, profilaktycznych i resocjalizacyjnych, a także do projektowania i realizacji zajęć z różnymi grupami społecznymi. Może podjąć pracę w placówkach systemu oświaty np. jako nauczyciel pedagog, nauczyciel wychowawca w szkolnych schroniskach młodzieżowych, młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach socjoterapii, a także w  placówkach opiekuńczo-wychowawczych, resocjalizacyjnych, penitencjarnych, socjoterapeutycznych, profilaktycznych, w fundacjach prowadzących działalność społeczną, profilaktyczną i kompensacyjną, w organizacjach pozarządowych, jako kurator zawodowy (po odbyciu aplikacji kuratorskiej).

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

Moduł ten jest przeznaczony dla osób, które chcą pogłębić umiejętności i kompetencje niezbędne do pracy z małymi dziećmi i młodszymi uczniami, którzy z uwagi na szczególne uwarunkowania genetyczne, medyczne i społeczne wymagają szeroko rozumianego wspomagania rozwoju oraz specjalistycznego wsparcia. Studenci uzyskują również wiedzę na temat medycznych podstaw wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wczesnej interwencji terapeutycznej oraz analizy przebiegu rehabilitacji dziecka z zaburzeniami niezbędnych życiowo funkcji.

Absolwent jest przygotowany do realizacji procesu obejmującego opracowanie i realizowanie z dzieckiem i jego rodziną indywidualnego programu wczesnego wspomagania z uwzględnieniem działań wspomagających rodzinę dziecka w zakresie realizacji programu oraz do koordynowania działań osób prowadzących zajęcia z dzieckiem. Absolwent uzyskuje kwalifikacje w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i jest przygotowany do wykonywania zawodu nauczyciela prowadzącego zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.

Programy studiów
pobierz plik Pedagogika

Pedagogika

Możliwości zatrudnienia - ikona

Możliwości zatrudnienia

  • instytucje profilaktyki społecznej i wymiaru sprawiedliwości
  • instytucje pomocy społecznej
  • placówki opiekuńczo-wychowawcze
  • placówki animacji kulturalnej
  • poradnie specjalistyczne
  • Biuro Porad Obywatelskich
  • służba zdrowia
Możliwości zatrudnienia - ilustracja
Wykładowcy / eksperci
Zdjęcie wykładowcy Piotr Klimczyk

mgr Piotr Klimczyk

Asystent

Specjalista w zakresie psychologii narracyjnej, cyberpsychologii, psychologii wychowawczej oraz badań jakościowych w naukach społecznych. Pracuje jako psycholog w Szkole podstawowej nr 4 w Skierniewicach oraz Promente Rozwój i Wsparcie.

Specjalista w zakresie psychologii narracyjnej, cyberpsychologii, psychologii wychowawczej oraz badań jakościowych w naukach społecznych. Pracuje jako psycholog w Szkole podstawowej nr 4 w Skierniewicach oraz Promente Rozwój i Wsparcie.

biogram
Zdjęcie wykładowcy Kamil Miszewski

dr Kamil Miszewski

adiunkt

Absolwent socjologii na UMK w Toruniu (mgr) oraz na Uniwersytecie Warszawskim (dr). Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych i popularnonaukowych o więzieniu i sposobach jego badania, w tym książki „Zabójcy w więzieniu”. Ma za sobą dwa...

Absolwent socjologii na UMK w Toruniu (mgr) oraz na Uniwersytecie Warszawskim (dr). Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych i popularnonaukowych o więzieniu i sposobach jego badania, w tym książki „Zabójcy w więzieniu”. Ma za sobą dwa zagraniczne wyjazdy badawcze: do Meksyku i do Hiszpanii.

biogram
Zdjęcie wykładowcy Agnieszka Płusajska-Otto

dr inż. Agnieszka Płusajska-Otto

adiunkt

Logopeda, trener emisji głosu i wystąpień publicznych, pedagog specjalny, wykładowca akademicki. Specjalizuje się w pracy w obszarze emisji i ekspresji głosu, prowadzi terapię logopedyczną z zakresu rehabilitacji głosu i zaburzeń płynności mowy oraz...

Logopeda, trener emisji głosu i wystąpień publicznych, pedagog specjalny, wykładowca akademicki. Specjalizuje się w pracy w obszarze emisji i ekspresji głosu, prowadzi terapię logopedyczną z zakresu rehabilitacji głosu i zaburzeń płynności mowy oraz zajęcia indywidualne i grupowe z wystąpień publicznych.

W PUSP prowadzi wiele zajęć z zakresu metodyki oraz diagnozy i terapii pedagogicznej w sposób szczególny kładąc wszędzie nacisk na ważne dla danego obszaru zagadnienia logopedyczne.

biogram
Ponadprogramowe atuty
Ikona Spotkania z doradcą

Spotkania z doradcą kariery

dowiedz się więcej

Ikona sekcje sportowe

Sekcje sportowe AZS

dowiedz się więcej

Ikona koła naukowe

Koła naukowe

dowiedz się więcej

Ikona Samorząd studencki

Samorząd studencki

dowiedz się więcej

Ikona projekty ue

Projekty UE

dowiedz się więcej

Opłaty

Czy wiesz, że wszystkie kierunki na studiach stacjonarnych są bezpłatne?

Odpłatność za kształcenie studentów na studiach niestacjonarnych w roku akademickim 2024/2025
KIERUNEK OPŁATA ZA SEMESTR OPŁATA ZA ROK
Pedagogika 3480 zł
6960 zł

Jednorazowa opłata rekrutacyjna 85 zł (przy aplikowaniu na więcej niż jeden kierunek opłatę uiszcza się tylko jeden raz).

Opłaty za studia student reguluje według Zasad uiszczania opłat za usługi edukacyjne i opłat innych oraz Umowy o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne i inne opłaty na studiach niestacjonarnych w Akademii Nauk Stosowanych Stefana Batorego.

Kolegium Społeczno-Ekonomiczne