7 kwietnia br., odbędzie się Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Nauczyciel wobec uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych w szkole i w jej otoczeniu – możliwości, wyzwania i dylematy” organizowana przez Instytut Nauk Społecznych Kolegium Społeczno-Ekonomicznego Państwowej Uczelni im. Stefana Batorego.
Podczas spotkania będą poruszane tematy:
- Osobowość i kompetencje współczesnego nauczyciela.
- Ewolucja profesji nauczycielskiej oraz funkcji zawodowych nauczyciela.
- Istota oraz przejawy nauczycielskiego profesjonalizmu.
- Twórczy nauczyciel kreatorem twórczego rozwoju ucznia.
- Rola nauczyciela w kreowaniu kariery szkolnej i zawodowej ucznia.
- Nauczyciel szkolnej przestrzeni uczenia się opartej na dialogu edukacyjnym.
- Specyfika pracy edukacyjnej i wychowawczej nauczyciela edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
- Nauczyciel wobec wyzwań współczesnej szkoły i wyrównywania szans edukacyjnych:
- Nauczyciel uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Nauczyciel uczniów dotkniętych problemem nierówności społeczno-ekonomicznych.
- Nauczyciel w środowisku wielokulturowym.
- Rola nauczyciela w zakresie wspierania rozwoju uczniów zdolnych.
- Nauczyciel wobec edukacji ekologicznej i zdrowotnej.
- Nauczyciel jako kreator bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego uczniów.
- Nauczyciel andragog wobec uczenia się dorosłych i wyrównywania szans edukacyjnych w kontekście całożyciowej edukacji.
- Cyberprzestrzeń nowym wyzwaniem dla nauczyciela.
- Specyfika pracy nauczyciela w czasach pandemii i niepewności jutra.
- Dylematy, problemy i wyzwania nauczyciela współczesnej szkoły.
- Sukces zawodowy oraz wypalenie zawodowe współczesnego nauczyciela.
- Perspektywy rozwoju zawodu nauczyciela.
- Specyfika oraz zadania współczesnej edukacji nauczycielskiej.
Zapraszamy Państwa do debaty nad kondycją zawodu nauczyciela w wymiarze przeszłości, teraźniejszości oraz przyszłości, nad wyzwaniami stawianymi przed nauczycielami, problemami i trudnościami, z jakimi muszą się zmagać pedagodzy we współczesnym świecie oraz nad perspektywami rozwoju profesji nauczycielskiej. Wymiana myśli i doświadczeń służyć będzie refleksji nad współczesnym uczniem, determinantami procesu jego wychowania i edukacji oraz nad jego przyszłością.