Wykładowcy / Eksperci

dr Agnieszka Gołębieska-Wesołowska

Zdjęcie Agnieszka Gołębieska-Wesołowska
Ikona tytuł naukowy

Stanowisko:

adiunkt

Pedagog, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, posiadający uprawnienia do kształcenia uczniów z niepełnosprawnościami, oligofrenopedagogiki, terapii pedagogicznej, pedagogiki Marii Montessori, muzyki, plastyki, wieloletni dyrektor szkoły.

Specjalizuje się w zagadnieniach:

  • metodyk edukacji wczesnoszkolnej: polonistycznej, matematycznej, muzycznej, przyrodniczej, technicznej, plastycznej, informatycznej, społecznej i w-fu,
  • kompetencji zawodowych nauczyciela,
  • awansie zawodowym nauczycieli wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego,
  • pracy z uczniem z niepełnosprawnościami,
  • terapii pedagogicznej,
  • organizacji pracy w szkole w zakresie pomocy psychologiczno – pedagogicznej,
  • wykorzystania ćwiczeń w pracy z dzieckiem, które przejawia trudności z zakresu integracji sensorycznej, terapii ręki,

Prowadzone zajęcia:

  • diagnoza dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • podstawy organizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami
  • terapia pedagogiczna dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
  • podstawy edukacji polonistycznej
  • podstawy edukacji plastycznej
  • metodyka edukacji muzycznej
  • metodyka edukacji plastycznej
  • metodyka edukacji informatycznej

Współpracuje z:

  • Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego w Dębowej Górze
  • Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Antoniego Grabowskiego  w Nowym Dworze
  • Centrum Rozwoju Edukacji Województwa Łódzkiego w Skierniewicach (WODN w Skierniewicach, Biblioteka Pedagogiczna w Skierniewicach)

Publikacje:

  • Gołębieska-Wesołowska A. w druku, artykuł „Zdalne nauczanie w ocenie rodziców i uczniów klas 1-3. Raport z badań własnych” 2022
  • Gołębieska Wesołowska A. w druku, artykuł „Blaski i cienienie zdalnego nauczania w dobie pandemii, jako bliskie spotkania ze światem wirtualnym” wyd. Difin, Warszawa 2021
  • Gołębieska-Wesołowska A. w monografii: M. Przybysz-Zaręby, J. Stepaniuk, A. Szczygieł: „Oblicza gotowości szkolnej w realich współczesnej szkoły”. Wydawnictwo Difin, Warszawa 2020
  • Gołębieska-Wesołowska A. artykuł: „Znaczenie kształcenia ustawicznego nauczycieli a kształcenie multimedialne. Publikacja wydana INTERNATIONAL JOURNAL OF NEW ECONOMICS AND SOCIAL SCIENCES” Warszawa 1018
  • Gołębieska-Wesołowska A. artykuł: „Rola i ceowość zadawanych prac domowych praktyka nauczania w polskich szkołach”. Publikacja wydana INTERNATIONAL JOURNAL OF NEW ECONOMICS AND SOCIAL SCIENCES” Warszawa 1018
  • Gołębieska-Wesołowska A. rozdział w monografii: E. Stokowska-Zagdan, J. Flanz „Kształcenie Ustawiczne. Wymiar interdyscyplinarny." Wydawnictwo PWSZ Skierniewice 2018
  • Gołębieska-Wesołowska A. artykuł: „Realizacja Podstawy programowej a realne szanse i zagrożenia wirtualnego świata Internetu  w pracy z uczniem szkoły podstawowej” w pracy zbiorowej „Cyberprzestrzeń – człowiek – edukacja. Dylematy społeczności cyfrowej” napisanej pod redakcją prof. J. Bednarka i dr A. Andrzejewskiej. Wyd. IMPULS, 2015

Udział w projektach:

  • 2022 Ogólnopolska Konferencja Naukowa (e-Konferencja) Nauczyciel wobec uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych w szkole i w jej otoczeniu – możliwości, wyzwania i dylematy Państwowa Uczelnia im. Stefana Batorego Skierniewice, wygłoszenie referatu „Istotność gier komputerowych w spędzaniu czasu wolnego dzieci w młodszym wieku szkolnym”.
  • 2021 Ogólnopolska Konferencja Naukowa (e-Konferencja) "Szkoła jako przestrzeń uczenia się oraz budowania dialogu edukacyjnego", Państwowa Uczelnia im. Stefana Batorego, wygłoszenie referatu: „Blaski i cienienie zdalnego nauczania w dobie pandemii, jako bliskie spotkania ze światem wirtualnym”.
  • 2021 Ogólnopolska Konferencja Naukowa, Praca w przestrzeni społecznej, organizowanej przez Akademię Finansów i Biznesu Vistula, Państwową Uczelnię im. St. Batorego, Towarzystwo Naukowe Educare, wygłoszenie referatu: „Co było najtrudniejsze w pracy zdalnej z perspektywy organizacji pracy własnej?-refleksje nauczyciela”.
  • 2021 Ogólnopolska konferencja Naukowa, Szkoła jako przestrzeń uczenia się oraz budowania dialogu edukacyjnego, Państwowa Uczelnia im. Stefana Batorego w Skierniewicach, wygłoszenie referatu: „Blaski i cienie zdalnego nauczania w dobie pandemii jako bliskie spotkanie ze światem wirtualnym”.
  • 2020 III Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Edukacja wobec wyznań i zadań współczesnej przyszłości” na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach, wygłoszony referat: „Koronawirus i zdalne nauczanie w polskiej szkole”.
  • 2019 II Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa z cyklu: WIELOWYMIAROWOŚĆ KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO Diagnostyka – Profilaktyka – Terapia – w teorii i praktyce pedagogicznej – Państwowa Uczelnia im. Stefana Batorego w Skierniewicach, wygłoszenie referatu: „Oblicza gotowości szkolnej w realiach współczesnej szkoły”.
  • 2019 VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa APS im M. Grzegorzewskiej w Warszawie: „Cyberprzestrzeń i światy wirtualne. Człowiek w przestrzeni mediów cyfrowych miedzy wolnością a dramatem zniewolenia”, wygłoszenie referatu: „Smartfon jako narzędzie w doświadczeniach ucznia w wieku szkolnym”.
  • 2017 I Międzynarodowa Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa: PWSZ Skierniewice: I Międzynarodowa Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa pt. „Wielowymiarowość kształcenia ustawicznego”, wygłoszenie referatu „Rola kształcenia ustawicznego w trakcie awansu zawodowego a wypalenie zawodowe”.

Zainteresowania:

  • pedagogika,
  • pedagogika przedszkolna - wczesnoszkolna,
  • zarządzanie oświatą,
  • dokumentacja młodego nauczyciela,
  • psychologia oraz zagrożenia cyberświata dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolny.