Pedagog, andragog, autorka publikacji z zakresu uczenia się dorosłych, rozwoju człowieka dorosłego, aktywizacji osób starszych. Surdopedagog – interesuje się zagadnieniami z zakresu opieki i wychowania dziecka niesłyszącego, sytuacji społeczno-kulturowej Głuchych, posiada doświadczanie w pracy z dziećmi niesłyszącymi.
Specjalizuje się w zagadnieniach:
- Kształcenie dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Kształcenie i wychowanie dzieci z wadą słuchu i trudnościami w komunikacji
- Alternatywne metody komunikacji
- Aktywizacja osób starszych
- Specyfika kształcenia dorosłych
- Edukacja na odległość
- Motywy uczenia się dorosłych
- Potrzeby jednostkowe i społeczne osób starszych
- Edukacja całożyciowa
- Organizacja kształcenia dorosłych
- Instytucje wsparcia osób starszych
Prowadzone zajęcia:
- podstawy andragogiki,
- prawne podstawy poradnictwa i pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
- teoretyczne podstawy kształcenia,
- podstawy gerontologii społecznej,
- metody komunikacji alternatywnej i wspomagającej,
- pedagogika społeczna,
- pojęcia i systemy pedagogiczne,
- seminarium dyplomowe,
- konstruowanie programów profilaktycznych, opiekuńczo-wychowawczych i ich ewaluacja.
Współpracuje z:
- Uniwersytet Łódzki
- Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
- Uczelnia Nauk Społecznych w Łodzi
- Uniwersytety Trzeciego Wieku
- DKF Eroika - przy organizacji Pedagogicznych Wieczorów Filmowych w kinie Polonez w Skierniewicach
- Członek Polskiego Towarzystwa Gerontologicznego
- Członek Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego
- Zastępca redaktora naczelnego półrocznika Kultura i Wychowanie
Publikacje:
- E. Woźnicka, Niesłyszący nauczyciel w systemie edukacji – szanse i ograniczenia, Civitas Hominibus, Vol 13/2018
- E. Woźnicka, Doświadczanie dorosłości osoby Głuchej w ujęciu jednostkowym i społecznym, Rocznik Andragogiczny VOL 27 (2020)
- E. Woźnicka, Przygotowanie do emerytury zadaniem współczesnej geragogiki, Kultura i Wychowania nr 2 (18)/2020
- E. Woźnicka, Dydaktyka biograficzna w ujęciu Profesor Olgi Czerniawskiej, Edukacja Dorosłych nr (1) 2021
- E. Woźnicka, Przestrzenie uczenia się dorosłych – doświadczenie emigrantów, w: (red.) G. Cęcelek, E. Woźnicka, P. Klimczyk, Szkoła jako przestrzeń uczenia się, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2021
Udział w projektach:
- Projekt międzynarodowy: Lifelong Learning programme, Transversal Key Activity 3 ICT, WEB 2.0 SEE – Web 2.0 Supported Education, Engagement, Information and Advocacy for Disabled Learners, 2011-2013, rola: ekspert merytoryczny, badacz.
- Ekspert metodologiczny w projekcie: Profile socjogeograficzne, potencjały i deficyty rozwojowe osób w wieku 45+ w Wielkopolsce. Projekt realizowany dla Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Poznaniu.
- Recenzent w projekcie Diagnoza szyta na miarę włókiennictwa. Ramowy program dla szkół prowadzących kształcenie zawodowe.
- Projekt naukowy: Seniorki Polskiej Andragogiki pod kierunkiem profesora Józefa Pólturzyckiego realizowany w Szkole Wyższej im. Pawła Włodkowica.
- Projekt międzynarodowy INFOABLE, Cooperation and Innovation for Good Practise, Comenius+, 2014-2016 rola: expert merytoryczny, opracowanie koncepcji metodologicznej badań, badacz.
- Projekt międzynarodowy: Lifelong Learning Programme, Autism in Higher Education: Widening Access/AUT-HEW, 2013-2016, rola: członek steering group.
- Projekt międzynarodowy ASK4JOB - Adult skills for a job oriented breakthrough 2017-2020, ekspert, członek zespołu badawczego.
- Projekt międzynarodowy SMART KIDS 2017-2019 członek zespołu badawczego.
- Projekt międzynarodowy Edukacja muzealna 2018 – 2020 członek zespołu merytorycznego – ewaluacja projektu.
- Projekt międzynarodowy Bee Your Boss, 2019 – 2021, ekspert metodologiczny, członek zespołu badawczego.
- Projekt międzynarodowy Alone 2019 – 2021. Project dotyczący poczucia samotności i osamotnienia osób starszych, ekspert merytoryczny.
Zainteresowania:
- góry (członek Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego)
- podróże
- film
- muzyka