Pedagog, ekonomista, autorka 3 monografii, ponad 100 artykułów i redaktor 16 prac zbiorowych z zakresu pedagogiki społecznej, rodziny, przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Ostatnie prace badawcze dotyczą urzeczywistniania wizji wychowawczej w środowisku rodzinnym, wykorzystania metody projektu w edukacji, wpływu pandemii na sytuację społeczno-ekonomiczną oraz potencjału instytucji kultury i nauki w niwelowaniu sytuacji kryzysowych. Posiada doświadczenie w zakresie aktywizacji zawodowej oraz pracy z wychowankami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Laureatka II miejsca w Konkursie Nauczyciel na Medal w roku 2021.
Specjalizuje się w zagadnieniach:
- pedagogika społeczna, rodziny, przedszkolna i wczesnoszkolna
Prowadzone zajęcia:
- Społeczno-kulturowe koncepcje dziecka i dzieciństwa
- Seminarium magisterskie
- Monitorowanie i ocenianie postępów edukacyjnych uczniów
- Metodyka edukacji polonistycznej
- Podstawy edukacji polonistycznej
- Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
- Pedagogika
- Metodyka zajęć pozaszkolnych i pozalekcyjnych
- Metodyka edukacji polonistycznej
Współpracuje z:
- Volodymyr Vynnychenko Central Ukrainian State Pedagogical University, Kropyvnytskyi, Ukraine;
- Netaji Subhas University of Technology, New Delhi, India;
- Kropyvnytskyi Institute of State and Mucicipal Governance, Ukraine;
- Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego
Publikacje:
- Koncepcje wychowawcze współczesnych rodziców dzieci w wieku wczesnoszkolnym w aspekcie koherencji, IMPULS Kraków, 2020, ss. 1-380.
- Science centres in post-pandemic reality – educational and market context, „Kultura i Wychowanie”, nr 2 (20)/21, (współautorzy: B. Gotwald, P. Deshwal, O. Shaumian), s. 73-86.
- Research of features of manifestation of junior schoolchild’s egotism in communication with peers, „Insight: the psychological dimensions of socjety”, 2020, no 4, s. 73-89 (współautor: Radul Iryna H., Hundarenko Olena V.)
Udział w projektach:
- Zagrożenie fonoholizmem u nastolatków w czasie pandemii COVID-19
- Hejt w Internecie w opinii współczesnych nastolatków
- Konsekwencje edukacji zdalnej u dzieci w wieku wczesnoszkolnym w stanie postpandemicznym
- Analiza teoretyczna potencjału centrów nauki w środowisku post-pandemicznym
- Analiza właściwości egoizmu dziecięcego z perspektywy jego ekspresji w komunikacji z rówieśnikami
Zainteresowania:
- pedagogika społeczna, rodziny, przedszkolna i wczesnoszkolna,
- ekonomia