Stanowisko:
adiunkt
1. Oświata i kultura na Górnym Śląsku - działalność społecznikowska na przełomie XIX i XX wieku.
2. Polska pedagogika rodzinna w Drugiej Rzeczypospolitej i współcześnie.
3. Edukacyjne znaczenie społecznej nauki Kościoła.
4. Edukacyjne znaczenie nauczania społecznego kard. Augusta Hlonda.
5. Opieka, wychowanie opiekuńcze, profilaktyka społeczna, bezpieczeństwo i wsparcie społeczne.
6. Pedagogiczna refleksja nad współczesnymi zjawiskami społeczno-kulturowymi: ekskluzja, marginalizacja, aktywizacja, integracja, komunikacja społeczna, rozwarstwienie i nierówności społeczne.
7. Patologia społeczna i rodzinna oraz wynikające z niej zagrożenia podmiotowe i społeczne – w aspekcie resocjalizacyjnym i penitencjarnym.
8. Społeczno-kulturowe aspekty niepełnosprawności w rozumieniu edukacji integracyjnej.
9. Standardowe i niedostrzegane obszary pedagogiki szkolnej – dydaktyka i wychowanie (historyczne i współczesne ujęcia systemowe i komparatystyczne).