Stanowisko:
profesor ANSB
Funkcja na Uczelni:
Pełnomocnik Rektora ds. współpracy z Narodową Akademią Nauk Pedagogicznych Ukrainy
Specjalista w dziedzinie pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, kształcenia zintegrowanego, metodologii badań pedagogicznych, kariery zawodowej nauczyciela, bezpieczeństwa i higieny pracy. Współpracuje z Towarzystwem Uniwersytetów Ludowych Zarząd Krajowy, Instytutem Pedagogicznej Oświaty i Oświaty Dorosłych NAPN Ukrainy w Kijowie oraz Powiatowym Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli i Doradztwa Metodycznego w Pabianicach.
Specjalizuje się w zagadnieniach:
- pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
- kształcenie zintegrowane
- metodologia badań pedagogicznych
- awans zawodowy nauczyciela
- bezpieczeństwo i higiena pracy
Prowadzone zajęcia:
- Podstawy kształcenia zintegrowanego edukacji wczesnoszkolnej
- Podstawy integralnego wychowania w przedszkolu
- Podstawy edukacji technicznej
- Metodyka edukacji technicznej
- Współczesne problemy pedagogiki specjalnej
- Terapia pedagogiczna dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- Podstawy prawne systemu oświaty w Polsce
- Planowanie i ewaluacja pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej w przedszkolu i klasach 1-3
- Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i dydaktyczno-wyrównawczych z dziećmi z problemami w nauce czytania i pisania
- Konstruowanie indywidualncy programów edukacyjno-terapeutycznych
- Diagnoza i terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrezbami edukacyjnymi
Współpracuje z:
- Towarzystwo Uniwersytetów Ludowych, Zarząd Krajowy
- Instytut Pedagogicznej Oświaty i Oświaty Dorosłych NAPN Ukrainy w Kijowie
- Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli i Doradztwa Metodycznego w Pabianicach
Publikacje:
- “Wprowadzenie do metodologii badań pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej”, 2020.
- “Marginalizacja kształcenia technicznego w edukacji wczesnoszkolnej w Polsce”, 2019.
- “Teoria i praktyka przygotowania nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej do kształcenia zintegrowanego”, 2018.
- "Program edukacji wczesnoszkolnej ‹‹Elementarz Odkrywców››", 2017
Udział w projektach:
- Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy
- Diagnozowanie dojrzałości szkolnej dzieci sześcioletnich
Zainteresowania:
- metodologia badań pedagogicznych
- ewolucja pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej
- marginalizacja kształcenia technicznego w edukacji wczesnoszkolnej