Wykładowcy / Eksperci

dr Teresa Janicka-Panek

Zdjęcie Teresa Janicka-Panek

Kontakt:

Ikona tytuł naukowy

Stanowisko:

profesor ANSB

Ikona funkcja na uczelni

Funkcja na Uczelni:

Pełnomocnik Rektora ds. współpracy z Narodową Akademią Nauk Pedagogicznych Ukrainy

Specjalista w dziedzinie pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, kształcenia zintegrowanego, metodologii badań pedagogicznych, kariery zawodowej nauczyciela, bezpieczeństwa i higieny pracy. Współpracuje z Towarzystwem Uniwersytetów Ludowych Zarząd Krajowy, Instytutem  Pedagogicznej Oświaty i Oświaty Dorosłych  NAPN Ukrainy w Kijowie oraz Powiatowym Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli i Doradztwa Metodycznego w Pabianicach.

Specjalizuje się w zagadnieniach:

  • pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
  • kształcenie zintegrowane
  • metodologia badań pedagogicznych
  • awans zawodowy nauczyciela
  • bezpieczeństwo i higiena pracy

Prowadzone zajęcia:

  • Podstawy kształcenia zintegrowanego edukacji wczesnoszkolnej
  • Podstawy integralnego wychowania w przedszkolu
  • Podstawy edukacji technicznej
  • Metodyka edukacji technicznej
  • Współczesne problemy pedagogiki specjalnej
  • Terapia pedagogiczna dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
  • Podstawy prawne systemu oświaty w Polsce
  • Planowanie i ewaluacja pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej w przedszkolu i klasach 1-3
  • Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i dydaktyczno-wyrównawczych z dziećmi  z problemami w nauce czytania i pisania
  • Konstruowanie indywidualncy programów edukacyjno-terapeutycznych
  • Diagnoza i terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrezbami edukacyjnymi

Współpracuje z:

  • Towarzystwo Uniwersytetów Ludowych, Zarząd Krajowy
  • Instytut Pedagogicznej Oświaty i Oświaty Dorosłych NAPN Ukrainy w Kijowie
  • Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli i Doradztwa Metodycznego w Pabianicach

Publikacje:

  • “Wprowadzenie do metodologii badań pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej”, 2020.
  • “Marginalizacja kształcenia technicznego w edukacji wczesnoszkolnej w Polsce”, 2019.
  • “Teoria i praktyka przygotowania nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej do kształcenia zintegrowanego”, 2018.
  • "Program edukacji wczesnoszkolnej ‹‹Elementarz Odkrywców››", 2017

Udział w projektach:

  • Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy
  • Diagnozowanie dojrzałości szkolnej dzieci sześcioletnich

Zainteresowania:

  • metodologia badań pedagogicznych
  • ewolucja pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej
  • marginalizacja kształcenia technicznego w edukacji wczesnoszkolnej